Pagina's

zondag 18 maart 2018

Traveler's Notebook

Hallo allemaal.
Dat de tijd zo enorm voorbij vliegt en me soms compleet door de vingers glipt, vind ik enorm jammer. Daarom heb ik al meerdere jaren een soort van fotodagboek bij gehouden. Het is zo leuk om terug te lezen wat je in een jaar gedaan hebt. Om ook de leuke kleine dingen, die je anders waarschijnlijk zou vergeten vast te leggen en later terug te kunnen lezen. Ik heb nu 1 jaar vast gelegd in een Project Life album en ruim 1 jaar alles vast gelegd in een journal die ik geheel op mijn manier gemaakt heb. Beiden erg leuk om door te bladeren, maar erg veel tijd om te maken. En die tijd, tja, daar heb ik geloof ik een chronisch tekort aan. Maar omdat ik het zo leuk vind om terug te zien wat er in 1 jaar tijd gebeurd is, ga ik weer een poging wagen.

Deze keer heb ik het idee van een travelers notebook afgekeken. Ik heb alleen het formaat aangepast en er een betere papiersoort voor gebruikt dan standaard in die boekjes zitten. Per maand wil ik 2 A 4´tjes (een klein beetje korter), dubbel gevouwen gaan vullen met leuke, bijzondere, of juist hele gewone dingen die in die maand gebeurd zijn. Eind van het jaar ga ik alles inbinden tot 1 album. Hoe ik dat ga doen? Geen idee. Ik heb nog 1 jaar de tijd om daar over na te denken. Het is heerlijk om hierbij de masks van Dutch Doobadoo te gebruiken. Een Art journal heb ik niet, maar in dit Travelers Notebook kan ik goed tekeer gaan met het maken van achtergrondjes. Iets wat ik zalig vind om te doen. De achtergronden die je in dit bericht ziet, kun je natuurlijk ook maken voor je kaarten, ATC'tjes, PL kaartjes, in je art journal gebruiken enz. Maar nu genoeg gekletst. Jullie willen natuurlijk foto´s zien. Dit is de start pagina van mijn Travelers notebook.
In deze post wil ik je laten zien hoe ik dit gemaakt heb.


Ik ben begonnen met het scheuren van tissue paper. Met gel medium heb ik het tissue paper op aquarelpapier geplakt. Het voordeel van plakken met gel medium is dat je er later goed met inkt of verf overheen kunt gaan.


Daarna heb ik met een pasje en acrylverf dit papier geverfd. Hierbij heb ik de grote teksten vrij gelaten.

Met de Dutch Doobadoo mask triangles (art.nr. 470.715.120) en Inka Gold heb ik de kleine gouden driehoekjes gemaakt.


Daarna heb ik nog met zwarte inkt gespat. En deze pagina heb ik afgemaakt met washi tape, stansjes
en van alles dat ik in mijn verrassingsbakje vond. Dat ik hierbij de DDBD lijm gebruikt heb, zal denk ik wel geen verrassing meer zijn.


De volgende 2 pagina's in mijn Travelers notebook heb ik met acrylverf en gelatos gemaakt.


 Met een stempel en versamark heb ik gestippelde kaders gestempeld. Over deze kleurloze stempelinkt heb ik kleurloze embossingpoeder gestrooid en dit verhit.


Daarna heb ik met de mask Honeycomb(art.nr. 470.715.122 ) en gesso (art. nr. 870.002.101)
wat meer structuur op de pagina aangebracht.

Het papier heb ik iets nat gemaakt en met brusho gekleurd. Kleur accenten heb ik met gelatos gemaakt. Door dit met een iets natte vinger uit te wrijven, krijg je mooie overgangen met het brusho. Daar waar de gesso en embossingpoeder zit, kun je de brusho en gelatos met een billendoekje verwijderen.
De teksten op deze pagina heb ik getypt. Voor de verdere aankleding van deze pagina's heb ik washi tape, restjes papier, stansjes, letter stickertjes en tekststrookjes gebruikt. Waarschijnlijk zul je komende tijd nog wel vaker wat mijn mijn travelers notebook terugzien, want het is heerlijk om hierbij de Dutch Doobadoo masks te gebruiken en zo je eigen achtergrond te maken.

Groeten Hanny

1 opmerking: