Pagina's

donderdag 26 december 2013

Tutorial Onderzetters

Hoi allemaal,

Vandaag laat ik jullie zien hoe ik deze onderzetters heb gemaakt met behulp van de te gekke Mask Art van Dutch Doobadoo 470.715.010.
Ik heb er een tutorial van gemaakt voor jullie.


Benodigdheden:

onderzetters
Copics
cirkelsnijder
Dutch Doobadoo Mask -  470.715.010
Distress inkt
stempel van uw keuze
 stamp positioner
post-it notes 
Ultra dikke embossingpoeder
Warmte gereedschap


Je begint door te cirkels uit te snijden uit het gekozen karton wat ook geschikt is voor uw copics . Dan stempel je je afbeelding op de stempel positioner zodat je goed kunt kijken wat de juiste plaats word, ik deed het iets aan de rechterkant. Dan maak je een masker of twee van de post-it notes, dit als een masker voor de afbeelding, zoals hierboven te zien,
Vergeet dan niet om rond het beeld uit te snijden helemaal onder, ook tussen haar beentjes.


Vervolgens neem je je Mask en plaats deze op uw afbeelding masker om deze op zijn plaats te houden gebruik je verwijderbare tape. Neem dan een sponsje met distress inkt en dep lichtjes op je mask, gebruikte ik distress kleur plum als eerste.


Gebruik nu een amdere kleur distress inkt op een ander stuk en ga over de onderdelen die je wilt markeren,  ik heb nu weathered wood gebruikt.


Nu haal je de Mask heel voorzichtig weg en ook het masker van je afbeelding.


Ik heb mijn karton aan mijn spaanplaat onderzetters vast gemaakt en vervolgens ultra dik embossingpoeder, aangebracht met mijn Heat Tool,  en dan nog een tweede laag er over.
Ik hoop dat je genoten hebt van mijn mini tutorial.

Gelukkig Crafting!
Hugs Liz xx

5 opmerkingen:

  1. Haratikke leuk deze tutorial bedankt daarvoor echt mooi geworden.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een leuk idee, bedankt voor het delen, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankje dat je het met ons wilt delen super leuk idee en deze zijn heel mooi geworden. Gr Gea B

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Liz, Hoe doe je dat met die embossing poeder? Doe je dat over de hele afbeelding? Gebruik je dan een kleur of transparant. ik heb daar nog geen ervaring mee. Ik vind het overigens prachtig wat je maakt. dit is denk ik een magnolia stempel toch?

    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke tutorial is dit zeg, heb nog wel een vraagje wat bedoel je met plum? Kun je nog even zeggen welke kleur dat bij de distress inkt is, alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen