Pagina's

zaterdag 10 augustus 2019

Happy Birthday

Hallo allemaal,

Voor een jarige vriendin van mijn moeder heb ik deze verjaardagskaart gemaakt. Ze gaf ter ere van haar 80-ste verjaardag een high tea. Ik heb de kaart dus ook in een high tea stijl gemaakt. 


Ik heb voor deze kaart de Dutch Card Art B-day A4 gebruikt 470.713.698.


Ik heb eerst de basiskaart overgetrokken op wit cardstock overgetrokken.  Daarna heb ik designpapier gebruikt. Ik heb de mal zo gebruikt zodat er een pocket ontstaat waarin in 3 labeltjes heb verwerkt. De letters heb ik eerst op designpapier overgetrokken, daarna heb ik ze op roze cardstock gemat en nog een keer uitgeknipt zodat er een heel klein roze randje overblijft. Deze letters heb ik op de middelste flap van de mal vastgeplakt. En de middelste flap vervolgens vastgeplakt als pocket 
waarin ik de labeltjes heb gestopt. 


Bovenaan de kaart heb ik met een randstans de theekopjes en de theepot gemaakt. Deze heb ik uit twee kleuren papier gestanst en sommige details heb ik aangezet met inkt waardoor er veel details te zien zijn. De bloemenrand zit gewoon in het designpapier maar komt zo wel heel erg mooi uit al zeg ik het zelf. Deze labeltjes heb ik gemaakt met een labelpons.


Rondom het label heb ik met een zwarte fine-liner een lijntje gezet.  Daarna heb ik de tekst "Gefeliciteerd" op roze cardstock gestempeld.  Hieronder heb ik nog een tekst gestempeld maar die heb ik op het label zelf gestempeld. 


Op het roze labeltje heb ik een stans gebruikt voor de cirkel met de tekst. Hierin heb ik met een cijfer stans haar leeftijd gemaakt. Door het gaatje heb ik verschillende lintjes, tule en touwtjes geknoopt. 


Op het groene label heb ik een houten figuurtje geplakt, deze past heel goed bij het feestje. 


Zo ziet de kaart eruit als de jarige hem uit de enveloppe haalt. 


Hier zijn alle labeltjes eruit gehaald. De jarige was erg blij met haar kaart. Op de achterkant had ik nog een envelopje gemaakt waarin mijn moeder haar cadeaugeld had gedaan. Maar hier heb ik helaas geen foto van gemaakt. Ik hoop dat ik jullie weer op wat ideetjes heb kunnen brengen. Ik wens jullie een heel fijn weekend en tot de volgende keer.

Groetjes Mirande

2 opmerkingen: