Pagina's

zondag 7 juli 2019

Don't Quit, Do It

Hallo creatievelingen.
Soms kom ik een quote tegen die op zo'n leuke manier geschreven wordt, dat ik er iets mee wil doen. Dat was ook het geval bij deze quote:

DON'T QUIT,  DO IT.
En dan op deze manier geschreven. Echt geweldige woordspeling vind ik dit. Ik houd hier van. In dit blogbericht laat ik jullie zien hoe ik deze Art Journal pagina gemaakt heb:

Ik heb roze verf verdund met wat water. Met een brayer heb ik deze verf over de pagina uitgerold.
Dit heb ik niet erg precies gedaan. Het kleurverschil in bovenstaande foto's is gekomen doordat ik 's avonds met dit  project gestart ben en dit de volgende dag, overdag, afgemaakt heb. 


Op een ronde gelli plate heb ik ook wat verf uitgerold. Hierbij heb ik een mask (470.715.137) gebruikt om een patroon in de cirkel te krijgen en zo een afdruk gemaakt.


Deze zelfde mask heb ik ook gebruikt rondom de cirkel.Met roze oxide inkt en een blending tool heb ik het patroon rondom de cirkel gemaakt. Hierna heb ik heb wat grijze oxide inkt op een stukje plastic sheet gestempeld, hier met een mini mister (sprayflesje) wat water bij gedruppeld
en met dit stukje plastic afdrukken op mijn papier gemaakt. Zo zijn die grijze vlekken ontstaan.


Met het Dutch Doobadoo Stencil Art A4 Alphabet (470.455.001), paletmes en structuurpasta heb ik de cijfers aangebracht.


De structuurpasta van Dutch Doobadoo droogt lekker snel, maar om te voorkomen dat de achtergrondkleur van de oxide inkt ook in de structuurpasta trekt, heb ik de cijfers met een heattool versneld droog geblazen.


De volgende stap was met een Stabilo All potlood de cirkel omlijnen. Door vervolgens met een iets nat penseel (of natte vinger) over deze lijnen heen te gaan, vloeien de lijnen iets uit. 


Je kunt hiervoor ook een zwart aquarelpotlood, Neocolor 2 krijtje o.i.d. voor nemen.


Omdat ik vooraf zelden weet hoe een pagina gaat worden, ben ik hierna met stempels bezig geweest. Het zou handiger geweest zijn om eerst de stempels te zetten en daarna de cijfers met structuurpasta te maken. De cirkel heb ik hierbij afgeplakt omdat ik daar geen stempelafdrukken hebben wilde.


Over de zwarte cirkellijnen heb ik met een fineliner nog wat zitten krassen.  

Met de Dutch Doobadoo Pearl Pen (870.003.2000) heb ik de zilveren 3D stipjes gezet.
De letters van deze mooie quote heb ik met een stans gemaakt. Met een borduurdraadje de quote afgemaakt. Wat is het toch heerlijk om zo creatief bezig te zijn. Ik hoop dat ik jullie weer op ideeën gebracht heb om ook iets dergelijks eens te proberen.
Tot een volgende keer.
Groeten Hanny. 

2 opmerkingen: