Pagina's

zondag 16 juni 2019

Mdf Tasje - Tutorial

Hallo allemaal,

Er is een hele leuke mdf vorm uitgekomen waarvan je een leuke bewaar map kan maken. Ik zal uitleggen hoe ik de mijne heb gemaakt. Allereerst heb ik het geheel beplakt met designpapier en de randjes voorzien van witte gesso.



Daarna heb ik 6 enveloppen gemaakt van roze cardstock. Hierbij zal ik jullie ook even het patroon laten zien.
Hiervoor neem je cardstock van  20 cm x 19 cm. Ril hem op de helft, dus op 10 cm. Je rilt beide kanten op 1 cm en knipt het gerilde stukje voor de helft weg. Je rillijn is 20 cm. Vouw de gerilde delen naar binnen en plak het tot een envelop. Dit herhaal je 6 x. ( of meer of minder, dat is wat je zelf leuk vind ).


Heb je de enveloppen klaar dan plak je ze aan de onderkant aan elkaar. Dit doe je echt helemaal onderaan. En de twee zijkanten plak je op elkaar maar dan ongeveer een 2 cm vanaf de zijkant.


Zo plak je alle enveloppen aan elkaar. De zijkant doe je zo, omdat anders de enveloppen niet open gaan als je de mdf delen uit elkaar doet. Plak nu de enveloppen in het midden, onderaan, op de mdf delen.


Je kan het nu verder versieren naar eigen idee. Wat ook leuk is, dat is om er labels in te maken. Snijd daarvoor van cardstock stukken van 16 cm x 10.5 cm en deze schuif je in de enveloppen. En dan is dit mijn versierde bewaar mapje:



Ik hoop dat je zo een beetje een idee hebt gekregen wat je met die mdf delen kan maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten