Pagina's

donderdag 22 maart 2018

Jippie

Hallo mede creatievelingen.
Vandaag wil ik jullie laten zien hoe ik een achtergrond in mijn Travelers notebook gemaakt heb.
Maar je kunt deze achtergrond natuurlijk ook gebruiken in je Art Journal, voor je PL kaartjes, voor je ATC'tjes, om achtergronden voor kaarten te maken enz.



Hierbij heb ik de Dutch Mask Art A5 Geometric gebruikt 470.715.124.


De pagina's in mijn travelers notebook zijn van aquarelpapier.


Eerst heb ik met gel medium stukken tissuepaper op mijn papier geplakt. Hier overheen heb ik met een watervaste inkt gestempeld. En vervolgens met de mask en de Dutch Doobadoo structuurpasta (artikelnr.  870.000.000) structuur aangebracht op de pagina. Ik werk graag met deze structuurpasta omdat hij gemakkelijk uitsmeert en een fijne dikte heeft en daardoor een mooi resultaat geeft.


Hierna heb ik met Color Burst, Brusho en Primary Elements mijn pagina gekleurd. Dit zijn alle 3 pigment poeders.

Met Gelatos heb ik wat kleuraccenten gegeven.


En vervolgens heb ik met de Art Crayon van Marabu de randen van de pagina een beetje zwart gemaakt. Je zet eerst de krijtstrepen en wrijft hier dan met een iets natte vinger overheen.

Tenslotte heb ik met distress embossingpoeder nog wat stempelafdrukken gezet. Het distress embossingpoeder blijft mat, is een beetje korrelig en geeft hierdoor weer een ander effect dan gewone embossingpoeder. En wat heb ik toen gedaan met deze mooie achtergronden? Er van alles overheen geplakt. Hiervoor gebruik ik de DDBD lijmpen (artikelnr. 870.001.001)

En dit is de pagina nu hij af is

Maar je kunt nog een klein stukje van de mask zien......

Dit is mijn Travelers Notebook met de pagina ernaast erbij.


Omdat ik zowel overdag als 's avonds aan deze pagina's gewerkt heb, is er op de foto's wat kleurverschil. Ik ben benieuwd wat jullie met deze mask gaan maken.

Groeten Hanny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten