Pagina's

vrijdag 20 oktober 2017

Tag It

Hallo allemaal.

Vandaag wil ik jullie diverse tags laten zien. Deze tags zijn gemaakt uit papier dat ik zelf geverfd heb.
Stap voor stap wil ik laten zien hoe ik dit gedaan heb. Dit betekent dus een blogbericht met veel foto's vandaag. Ik ben begonnen met het vol stempelen van een blad 260 grams digital color papier. Hiervoor heb ik een watervaste stempelinkt gebruikt.


Daarna heb ik met mijn vingers acrylverf hier overheen gedaan.


Vervolgens is hier weer een laag witte acrylverf overheen gegaan. Hierbij heb ik sommige delen van het papier over geslagen zodat je niet over je gehele blad een witte laag krijgt. Deze verf heb ik met een billendoekje aangebracht zodat de laag wit, wat transparant zou blijven en niet te veel zou gaan overheersen waardoor de kleuren helemaal weg zouden vallen.


Hierna heb ik de mask (Dutch Mask Art 15 x 15 cm Sun met art nr. 470.715.602 met acrylverf  gebruikt. Met een sponsje en acrylverf heb ik een afdruk gemaakt. Het is daarna erg leuk om, als je mask onder de verf zit,  de mask op je papier te leggen en er dan met een billendoekje overheen te gaan. Je krijgt dan het effect van de vage rondjes die je linksonder ziet. En je mask wordt er direct schoner van.


Met foam stempels en acrylverf ben ik hierop gaan stempelen.


Daarna heb ik hier weer wat op gestempeld met zwarte stempelinkt 
en ben ik met zwarte stift gaan tekenen.



Toen twijfelde ik of ik nog met witte verf op het papier zou spatten, maar besloot eerst de tags te snijden en te kijken of deze witte spatten wel wat toe zouden voegen. Spatten kan altijd nog.


Omdat ik de tags waarschijnlijk ergens aan ga hangen, moet de achterkant ook mooi zijn. Daarom heb ik van geel karton ook achterkanten gestanst. Ik heb het genot een eigen hobbykamer te hebben.
Het nadeel is dan weer wel dat je voldoende ruimte hebt om heel veel te bewaren. Daarom leek het me leuk om uit iedere la iets te halen waarmee ik de tags "aan zou gaan kleden". Uit de eerste la haalde ik een groen plastic diaraampje en een reep stof.

.
In de tweede la vond ik een hangertje van een palmboom en plaatjes van een kalender
die ik bewaard had nadat het kalenderjaar voorbij was.


 De derde la leverde een klein knijpertje met een hartje op.


De vierde la was goed voor een "prijsjestang". Hiermee heb ik het labeltje aan de tag gehangen. Ook vond ik in deze la het plastic tekststrookje enjoy.


En in de vijfde la lag een doosje met Swap spullen, gekregen van mijn schoonzus Nella. In het verleden maakten wij iedere maand een paar kleine scrapcadeautjes voor elkaar. Ook lag in deze la een doosje met stempelafdrukken op fietsband. Dat is de chevron die je ziet op de tag. Ooit als geintje verzonnen voor een make en take: stretching rubber.


En toen had ik nog een kleine tag over. En met de vilten bloemen die ik vond ik in de volgende la maakte ik de laatste tag af.


Eerlijk gezegd vond ik het enorm leuk om me bij het maken van de tags te laten inspireren door hetgeen ik in iedere la vond.

Hier nog wat foto's van alle tags bij elkaar:




Ik ben benieuwd of jullie handen nu ook gaan kriebelen om zelf dit soort tags te gaan maken.
Mocht dit zo zijn, dan wens ik je hier veel plezier bij.

Groeten Hanny

7 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een mooie tags ....
    Zo'n gave achtergrond en zo leuk met al die verschillende versiersels.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige achtergronden op de tags! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf. Meestal maak ik een achtergrond voor een kaartje en gooi ik het restant weg. Maar wat een goed idee om daar tags mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja het gaat bij mij echt kriebelen.
    Heeeel erg leuk!
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaaaaaaaaaf sinds ik jou 'ken' (vd workshop bij Noor), durf IK zelfs met mijn vingers te werken. Dezt tags zijn wel heeeeeeeel aantrekkelijk. SUPER. Iets voor de 27e???

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je ons stap voor stap meeneemt in het maken van deze gave achtergrond. Je tags vind ik geweldig!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je ons stap voor stap meeneemt in het maken van deze gave achtergrond. Je tags vind ik geweldig!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen