Pagina's

woensdag 4 november 2015

Hints van de SOL

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag hadden we weer een SOL. En wat was het weer supergezellig. Ik heb genoten! SOL staat voor Scrap Online. Dit betekent dat we online, gezamenlijk met alle deelnemers die mee doen, hetzelfde project gaan maken. Wat dit project is, blijft een verassing. Je krijgt om de zoveel tijd vanaf 20.00 een aanwijzing en die voer je uit.

En dit is dan mijn creatie geworden van de SOL:


Voor de basis heb ik crème kleurig cardstock gebruikt.  De stansmallen die ik heb gebruikt zijn van Noor! Design, zoals de slee, kerstbomen en de 2 mallen achter het plaatje. Op de bomen heb ik nog sneeuw gelegd met de Viva 3D Schnee. En hoe gaaf zijn de maanden mallen. De mal van December heb ik uit rood cardstock gestanst. Ik vond dat wel een mooi contrast met het zwart, wit en grijs. 


Je kunt hem zelfs helemaal plat leggen, of dubbel vouwen. De schaats komt dan precies tussen het papier. Zo is het mogelijk om je creatie op te sturen. Helaas was dat met mijn creatie niet mogelijk. Doordat ik de schaatsers vast heb geplakt met structuurpasta en ijskristal lukt dit niet. De schaatsers blijven namelijk rechtop staan.

Heb je de SOL gemist of wil je hem nog een keer maken? Dan heb ik hier voor jullie de beschrijving:

Dit is het boodschappenlijstje:

Dutch Card Art Schaats 470.713.507


Dutch Paper Art Ice Dancers 472.950.003


Stevig Cardstock:
1x 18 x 30 cm
2x 18 x 18 cm

Designpapier:
2x 4,5 x 17,5 cm
2x 2 x 17,5 cm
2 x 15 x 11 cm

Een plaatje mag, maar hoeft niet.

En dit zijn de hints:

Hint 1
Ril het grote stuk cardstock aan de verkeerde kant van het papier op: 2,5 cm, 7,5 cm, 10, cm, 15 cm, 20 cm, 22,5 cm en 27,5 cm.

Hint 2
Snijdt precies op rilrand 15 cm een gleuf van 0,5 cm breed en 9 cm breed. Houdt aan 1 kant een afstand vanaf de kant gemeten van 4 cm en aan de andere kant 5 cm.


Hint 3
Neem de schaats 2 x enkel over uit Cardstock. Neem ook het tussenstuk over. Van hieruit verleng je de onderkant: 2,5 cm naar onderen (gemeten vanaf de schaats), naar de voorkant 2 cm naar de achterkant 3 cm.


Hint 4
Knip het matgedeelte van de schaats uit designpapier. Knip ook de gaatjes. Plak cardstock en designpapier op elkaar.

Hint 5
Plak hierna de schaatsen tegen elkaar. Vouw het cardstock tot een doosje. Hierbij komt de gleuf in het midden bovenaan. De 2 uiterste randen van 2,5 cm vouw je naar binnen. Nog niet aan elkaar plakken!


Hint 6
Schuifhet verlengstuk van de schaats door de gleuf. Plak het verlengstuk op de goede kant van de buitenste gedeeltes van het cardstock. Plak daarna de 2 cardstock randen aan elkaar. Tip: De achterkant van de schaats komt aan die kant waar je 4 cm rand hebt aangehouden. De voorkant dus aan de rand van 5 cm,





Hint 7
Pimp het geheel naar eigen keuze op. 

En uiteraard hebben we ook een winnares uitgekozen uit alle prachtige inzendigen. Dank jullie wel dat jullie met zovelen hebben meegedaan. Super! 

 De winnares is:
GINA VDS

  Op de avond van de SOL is haar hond overleden. Ondanks haar verdriet en ook om haar gedachten te verzetten, heeft ze toch meegedaan aan de SOL. Ik vind dat zo super en zo knap! Ik weet niet of ik dat had gekund. En dan nog zo'n gaaf project maken, echt geweldig!!


En de achterkant:

Gina, wil je je adres gegevens mailen naar: Jaap@dutchdoobadoo.nl o.v.v. Sol. Je krijgt dan je prijs zo snel mogelijk toegestuurd. 

Ik hoop dat jullie een gezellige avond hebben gehad en dat jullie de volgende keer ook weer meedoen.

Liefs,


1 opmerking: