Pagina's

donderdag 11 december 2014

Season Greetings

Goedemorgen allemaal,

Vandaag wil ik jullie een Winters schudraampje laten zien. Schudraampjes vind ik sowieso leuk om te maken, maar een winters raampje helemaal. Kan je lekker los gaan met sneeuw e.d.


Ik heb hiervoor de mal van Dutch Doobadoo gebruikt. Heel handig, omtrekken met potlood en uitknippen en snijden. Hierop heb ik mica geplakt en toen langs de randen helemaal rondom een randje met foam daarop korreltjes gestrooid. ( Dit zijn van die korreltjes die ze met taarten bakken ook gebruiken) en wat sterretjes. Dan afgesloten met een tweede stukje mica en klaar is het schudgedeelte.


Toen een dubbele kaart gemaakt en op de voorkant de maat van het raam getekend. Hierin met potlood een kruis getrokken door de hoeken met elkaar te verbinden. Daarna weer met potlood binnen dit vierkant weer een vierkant getekend, dat een halve cm kleiner is dan de buitenkant. 

Dutch Doobadoo - Dutch Card Art - Window

Je snijdt dan het diagonaal. Vouw de grote driehoeken die dan ontstaan zijn, naar binnen. Daarna vouw je elke flap op de tweede potloodlijn weer naar voren. Zo ontstaat en een klein soort doosje. Het afdrukje heb in dat doosje op de flappen geplakt. Daarna kan je het raam ook in het doosje laten zaken en heb je je schudraam.


Boven het hart een strikje met een klein belletje. Langs het hart in het luik en het raam heb ik foam ball clay gedaan. De label is er eentje uit de Label Art met een randje sneeuw.


Onder en boven het raam nog wat softboard steentjes die ik met gesso wat witter heb gemaakt en ook hier sneeuw op gedaan. Als laatste wat bloemetjes.

Ik hoop dat jullie het begrepen hebben, anders vraag me gerust.


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:

   
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten