Pagina's

donderdag 13 november 2014

Winters tafereeltje

Dag allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal al wel weten heeft Dutch Doobadoo heel veel leuke artikelen om mooie kersttafereeltjes te maken. Ik zal jullie in wat stappen laten zien hoe je de basis maakt.
Neem een paar MDF huisjes naar keuze en beplak deze met papier met houtstructuur. 


Leg hierop je Dutch Mask Art stencil met steentjes en smeer met een spatel hier en daar wat Dutch Doobadoo structuurpasta. Dan krijg je uiteindelijk dit effect:
(ik heb de steentjes na het drogen nog wat kleur gegeven met PanPastel)


Bij mij is de Dutch Doobadoo structuurpasta tegenwoordig onmisbaar voor al mijn projecten. Je kunt de pasta op zoveel verschillende manieren gebruiken. Zo heb ik ook mijn MDF kerstbomen eerst in de gesso gezet. Als je vervolgens met een wat grovere kwast de pasta op je boom "dept" krijg je een echt sneeuweffect en heb je dus niet weer allerlei andere potjes nodig die sneeuw maken!


De pot Dutch Doobadoo structuurpasta kost in de winkels slechts € 9,95 maar is wat mij betreft echt een must-have in je basiscollectie.


En dan is dit uiteindelijk mijn tafereeltje geworden:


De basis voor dit tafereeltje is een boomstronk (te koop bij Action). Maar je kunt natuurlijk ook een gewoon houten plankje als basis gebruiken. 
Achter de raampjes heb ik kant geplakt zodat het lijkt of er echte gordijntjes hangen.


Kleed alles aan naar eigen idee met mos en andere natuurlijke materialen. De paddestoeltjes vond ik wel lekker afsteken in het mos. 


Ik heb mijn creatie aangekleed met een paar Magnolia stempels in kerststijl. Het bankje van kraftpapier komt uit een Dutch Paper Art vel.
En in de avond ziet dat er dan zo uit... gezellig he?


Fijne dag gewenst allemaal en tot de volgende keer maar weer!

De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:





2 opmerkingen:

  1. wat een leuke creatie weer, heb die kerstbomen van MDF niet gezien op de Kreadoe anders had ik ze ook meegenomen voor een leuke kerst creatie

    liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal leuk dit tafereeltje!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen