Pagina's

zaterdag 22 november 2014

Together

Hallo allemaal, 
In de laatste collectie zaten de MDF raampjes en deurtjes. Vandaag wil ik jullie het canvas laten zien waarop ik ze heb verwerkt.


Je begint met een vel designpapier op maat te knippen voor je canvas. Daarvan heb ik de randen gedistressed. Daarna heb ik aan de bovenkant en de linkerzijkant het papier nat gemaakt en ingerold. Links eerst een scheurtje in gemaakt en de zijkanten opgerold. Achter de onstane inkepingen een kantje geplakt en een afwijkend kleurtje Design papier. Dat geheel met mod podge op het canvas geplakt.


Toen met het Brick stencil een aantal stukjes muur gemaakt met structuurpasta. En hier en daar een stukje tekst gestempeld.  Twee verschillende maten harten gestanst en de randen gedistressed en bewerkt met distress inkt.


Deze harten met een stukje wondgaas opgeplakt. Daaronder een geponste rand Designpapier. Het raam en de deur eerst bewerkt met gesso en daarna met een swirl stempel en walnut stain distress inkt bestempeld. 

Dutch Doobadoo - Dutch MDF Art - Door

Als laatste ook de randjes. Achter het raam eerst een reepje wondgaas geplakt als gordijn en toen een stukje DP erachter. Beiden op de harten geplakt. Onder het raam nog een uitgeknipte klok. Als vensterbank wat roosjes en blaadjes gedaan.


Naast de deur ook een klok en een bloementoef. Het woord Together eerst met gesso gedaan en toen met verschillende sprays op kleur gebracht. Als laatste een beetje Inka Gold white erop.


Daarna heb ik met drie verschillende kleuren spray hier en daar kleur aangebracht. De steentjes op kleur gebracht met panpastel grijs en bruin en als laatste ook hier wat Inka Gold White. 

Mask Art - A5 - Bricks

Toen de tak, die ik al geverfd had erop en de bloemen eronder. Ook de bloemen hebben een veeg Inka Gold gekregen.


Als laatste de stickers erop geplakt en de hoekjes en de vlinder.
Ik hoop jullie hier mee geïnspireerd te hebben voor een eigen ontwerp.


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:



1 opmerking:

  1. Heel, heel erg mooi. Dank je wel ook voor de gedetailleerde uitleg.
    Gr Veerle

    BeantwoordenVerwijderen