Pagina's

maandag 15 september 2014

Tutorial doorkijkkaartje Softboard

Vandaag laat ik jullie dit "doorkijkje" zien. Ik zal proberen uit te leggen hoe ik deze heb gemaakt.


Wat heb je nodig?
* Designpapier Pion Design - Days of Winter
* Kaartkarton Kraft Krijtwit 15 x 30 cm
* Dutch Doobadoo Shape Art mal 470.713.100
* Softboard 


Ril de kaart op 15 cm en vouw de kaart dubbel. Bewerk de randen met Distress inkt Brushed Corduroy. Plak aan de binnenkant van de kaart designpapier van 14,5 x 14,5 cm en ook op de voorkant plak je designpapier van 14,5 x 14,5 cm.

Leg de Shape Art mal in het midden van je kaart. Teken de vorm van de mal na met potlood en knip dit uit. Je krijgt nu een doorkijkje.Leg nu de Shape Art mal op bruin Kraft cardstock, teken dezelfde maat van de Dutch Doobadoo shape art mal weer over en ook de maat groter. Knip deze vorm uit. Plak achter deze vorm wat softboard. Plak dit met 2mm foamtape precies op het doorkijkje. Zo heb je een mooie opening in je kaart.

Het softboard kan je nog bewerken met Gesso zodat het minder hard overkomt op de kaart.


Daarna ga je met de Grunge stempel 6410/0093 nog wat stempelen op de achtergrond van je gestreepte designpapier. Het pimpen van de kaart kan nu beginnen. Stans de rendieren en de lantarenpaal uit Kraft cardstock. Bewerk deze met Distress inkt Brushed Corduroy.

Dutch Softboard Art - Frame

Ook zie je links nog het Laser Paper Art hek van Dutch Doobadoo. Deze heb ik eerst bewerkt met Versamark en daarna voorzien van Fran-táge Shabby White en dit verhit met de heattool.
Om alles af te werken heb ik nog wat sneeuw op de kaart gesmeerd.


Ik hoop dat ik jullie hier weer mee kan inspireren.




2 opmerkingen: