Pagina's

zondag 13 juli 2014

Love

Hallo,

vandaag weer een kaart met doodle-werk. Daar ben ik de laatste weken gewoon lekker mee bezig.
Na mijn vakantie wil ik nog lekker even in de relaxsfeer blijven en daarbij helpt doodelen heel goed.


Bij de laatste nieuwe collectie zit een sjabloon, een lettersjabloon 470.455.001 dat uitnodigend werkte en riep: "Doodle me". Daaruit ontstond deze kaart. 


Hieronder laat ik stap voor stap zien, hoe ik hem heb gemaakt.
Mijn vierkantje is 13,5 bij 13,5 cm en is gesneden van perfect Colouring Papier of je kunt ook DCP gebruiken.


Je ziet dat ik de letters heb nagetrokken, hiervoor nam ik een Multiliner 0,3 of 0,5


Het invullen met bolletjes deed ik met een wat dunnere 0,2.


Daarna heb ik de achtergrond in drie vlakken verdeeld en daarop heb ik drie verschillende officiƫle Zentangle patroontjes ingetekend. De letters waren toen niet zo duidelijk zichtbaar, daarom nam ik een Multiliner Brush in rood en heb met het dunne penseeltje elk bolletje rood gemaakt.


Om meer diepte in mijn tegeltje te krijgen nam ik een zacht 2B potlood en bracht daarmee een beetje grijs aan, dit heb ik uitgepoetst met een doezelaar. Daarna heb ik het gefixeerd met Fixatief of het kan ook met haarlak (wel kans op vergelen). Ik ga er vast nog meer maken er liggen al weer wat vierkantjes klaar.
Ik heb de vlinder er met een stukje verwijderbare tape opgezet, want ik weet nooit of dit er wel bij hoort, wat vinden jullie? Met of zonder vlinder?


Ik heb een Facebookgroep gemaakt met veel voorbeelden en links naar gratis lessen en voorbeelden. Als je lid wordt ding je mee naar een Basisboek Zentangle. Dit weekend geef ik daar ook nog een mooie candy weg. Dus wat let je om lid te worden:
https://www.facebook.com/groups/dutchdoodledivas/

groet 

1 opmerking: