Pagina's

woensdag 14 mei 2014

Mixed Media canvas

Op 12 april heb ik mijn eerste echte mixed media workshop gehad. Deze heeft Bettina Kleijer van Scrap Unlimited in onze winkel gegeven. Het was echt ontzettend leuk en zeer leerzaam! En het is ook nog best lastig hoor, om het goed op kleur te sprayen.

Maar het werkt verslavend, ga hier zeker meer van maken...


De basis is een canvas van 20 x 20 cm. Hierop hebben we gewerkt met verschillende masks van Dutch Doobadoo:
* Chicken Wire 470.715.001
* Small Roses
* Fabric 470.715.007

Daarna alles ingesmeerd met gesso.

Nadat dit droog was begonnen met allerlei leuke embellishments van ScrapUnlimited erop te plakken. Dit ook weer in de gesso gezet. Toen maar eerst ff een broodje gegeven en na de lunch zijn we begonnen met sprayen. Dat was nog best lastig, oeff!! Je hebt hem zo te donker. Denk ook een kwestie van veel oefenen en feeling ervoor krijgen.

De kleurtjes Glimmer Mist die wij hebben gebruikt zijn Vanilla Breeze, Vintage Pink, Olive Vine, Key Lime Pie en Gold. Om het lichter te krijgen hebben we Dylusions spray - White Linen gebruikt. Je bent zo een hele tijd aan het sprayen. Maar voor de eerste keer ben ik wel tevreden.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Liefs Jenine xXx


3 opmerkingen:

  1. Prachtig Jenine!!!
    Wat is het leuk om te doen hé?
    Ik heb afgelopen zaterdag ook mijn eerste workshop
    Mixed Media gehad van Bettina.
    Het was zeker heel leerzaam....en gezellig :-).
    Ik ga er ook nog meer maken ;-).
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maak je het relief dan met de gesso?

    BeantwoordenVerwijderen